Spotkanie prowadził Artur Szymczak, dyrektor zarządzający firmy Kuhn Maszyny Rolnicze, który na wstępie omówił sytuację na polskim rynku maszyn rolniczych. Podkreślił, że na polski rynek maszyn bardzo duży wpływ ma szybkość działania ARIMR, gdyż duża część maszyn jest nabywana przez rolników ze wsparciem unijnym. Zmiany w procedurach agencyjnych (eliminacja procesu rozpatrywania ofert) spowodowała przyśpieszenie procesu podpisywania umów i w rezultacie pomimo pandemii sprzedaż maszyn wzrosła. Artur Szymczak szacuje, że w tym sezonie wzrost ten dla firmy Kuhn może wynieść 10 % jeśli chodzi o rynek polski. W porównaniu do innych branż takich jak gastronomia, wystawiennictwo czy turystyka to naprawdę dobry wynik. Pewnym ograniczeniem mogą okazać się opóźnienia w dostawach maszyn wynikające z przestojów jakie miały fabryki w czasie pandemii. 

Lepsze zastąpi dobre 

Na najbliższy sezon Kuhn zapowiedział wprowadzenie 18 nowych rozwiązań. Część z nich to kompletnie nowe maszyny, część to udoskonalenie maszyn już istniejących. Wszystkie nowości zostały skupione w trzech grupach: maszyny zielonkawe i zbiór, maszyny uprawowe i siew oraz Kuhn Electronics. Szczegółowo będziemy je przedstawiać na łamach Farmera, Bez Pługa oraz Farmer.pl.

Już teraz w galerii znajdziecie zdjęcia niektórych nowości - zapraszamy