W mediach społecznościowych zaczynają pojawiać się coraz częściej informacje, pokazujące w jaki sposób rolnicy zaczynają włączać się do walki z ograniczaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa. 

Wczoraj na Twitterze został opublikowany film, który pokazuje w jaki sposób włoscy rolnicy uczestniczą w takich akcjach. W ciągu 2 dni film ma prawie 50 000 odsłon i pokazuje dziesiątki rolników, którzy ze swoimi ciągnikami z opryskiwaczami opuszczają miejsce spotkania i wyruszają do dezynfekcji ulic i placów. Zdjęcia zostały wykonane w Favara na Sycylii, wieczorem 19 marca 2020 roku przez Giuseppe Falsone, włoskiego rolnika związanego z Włoską Konfederacją Producentów Rolnych (Copagri). Film można obejrzeć tu.

Fot. Copagri.
Fot. Copagri.

Po akcji włoskich rolników, Jean-Christophe Girondin-Pompière - współzałożyciel Agroleague, firmy doradztwa rolniczego - chciał przygotować podobną inicjatywę we Francji. 18 marca 2020 r. zaapelował na Facebooku do rolników o zgłaszanie się, aby pomóc państwu w dezynfekcji i w walce z koronawirusem Covid-19.

- Zetknąłem się z włoskimi i hiszpańskimi artykułami, w których wyjaśniono, że rolnicy w tych krajach mobilizują się i z pomocą swojego sprzętu do opryskiwania czyszczą ulice. Stworzyłem i rozpowszechniłem platformę internetową, aby sprawdzić, czy inicjatywa ta nie skusi francuskich rolników - wyjaśnił rolnik.

Fot. Terres et Territoires.
Fot. Terres et Territoires.

Inicjatywa francuskiego rolnika  spotkała się z szerokim odbiorem i w ciągu zaledwie 24 godzin ponad 100 rolników wypełniło formularz i odpowiedziało na wezwanie. Od tego czasu liczba rolników, mogących wziąć udział w akcji, nadal rośnie.

- Zwróciliśmy się do Ministerstwa Rolnictwa, aby poinformować ich o tej możliwości - powiedział Jean-Christophe Girondin-Pompière. 

Podobne akcje odbywają się też w Hiszpanii. W sieci pojawiły się m.in. zdjęcia z Malagi, gdzie miejscowi rolnicy udostępnili swoje ciągniki do walki z koronawirusem. Dezynfekcja jest tam realizowana dwa lub trzy razy dziennie.

Fot. Revista Mercados.
Fot. Revista Mercados.